
Melania MIHORDEA
Psiholog, Analist comportamental
Mă numesc Melania Mihordea, psiholog specializat în psihopedagogie specială și analist comportamental. Îmi desfășor activitatea lucrând cu copii cu vârste între 1 și 6 ani, o perioadă esențială pentru dezvoltarea lor cognitivă, emoțională și comportamentală. Pasiunea și munca mea pornesc mereu de la un lucru esențial: fiecare copil are un mod unic de a învăța, de a comunica și de a se conecta cu lumea. Rolul meu este să descopăr acea cale și să o transform într-un drum al dezvoltării. Pentru mine, intervenția nu înseamnă doar tehnici și planuri structurate, ci și construirea unei relații autentice cu copilul și familia acestuia. Cred în valoarea unui parteneriat real cu părinții, bazat pe comunicare clară, sprijin constant și încredere reciprocă.
În 2022 am finalizat cursul post-universitar de lungă durată „Analiză comportamentală aplicată. Intervenție în tulburările de spectru autist”. Această experiență m-a orientat într-o direcție nouă și matură profesional, oferindu-mi fundamentele necesare pentru a coordona intervenții terapeutice eficiente și personalizate.
Formarea mea profesională a fost construită pas cu pas, începând cu studiile de licență în Psihologie, continuate cu cele de master în Psihologie educațională și consiliere, urmate de multe alte formări în țară, dar și în afară. Pe lista acestor formări se găsesc următoarele cursuri pe lângă cel menționat anterior:
- Tehnici ABA în tulburările de spectru autist – ABA Masters
- Seminar practic Masajul logopedic/masajul cu sonde. Teypingul kineziofascial în terapia logopedică – Asociația logopezilor din Republica Moldova
- Tehnici și proceduri de intervenție în terapia logopatiilor – Asociația Logopezilor din România
Cursuri online internaționale:
- Practical Functional Assessment and Skill Based Treatment, Dr. Hanley Greg
- Treating Food Selectivity Without Tears, Drs. Ruppel, Ghaemmaghami, and Hanley
- Balance: A Parent-Professional Approach to Emerging PB, prezentat de Dr. Ruppel și Dr. Hanley
- Preschool Life Skills: An RTI Curriculum for Preventing Problem Behavior, Dr. Cammilleri și Dr. Hanley
- Going to Bed Without Tears: Assessment and Treatment of Sleep-Related Problems, Dr. Ghaemmaghami și Dr. Hanley
- Token Economies: Bridging the gap from research to practice, Francesca degli Espinosa
- EBIC modulul 1, 2, 3, Francesca degli Espinosa
- Sharpen Your Observation Skills Using the SORF for Earlier Detection, Amy M. Wetherby
- The SCERTS Model day 2, 3, Emily Rubin, Amy Laurent
Pentru mine, dezvoltarea profesională nu este un obiectiv temporar, ci un angajament asumat. Cred cu tărie că eficiența și etica intervenției depind de actualizarea continuă a cunoștințelor și de deschiderea către noi perspective. De aceea, îmi propun să rămân mereu conectată la cele mai recente practici și cercetări din domeniu, susținând această formare continuă ca pe o parte esențială a identității mele profesionale.